ogrzewanie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



StiebelEltron Green Hero z Bosch Termotechnika

Artykuł Dodaj artykuł

Niska lojalność firm wobec marki

W sytuacji, gdy preferowane marki zaworów nieprzemysłowych oraz grzejników są niedostępne, instalatorzy chętnie sięgają po ich zamienniki – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe produkty armatury instalacyjnej i grzejniki.

W sytuacji, gdy preferowane marki zaworów nieprzemysłowych oraz grzejników są niedostępne, instalatorzy chętnie sięgają po ich zamienniki – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe produkty armatury instalacyjnej i grzejniki.

Badanie pokazuje między innymi., że instalatorzy wykazują się relatywnie niskim przywiązaniem do marek, które najczęściej montują. W przypadku zaworów i grzejników odsetek wykonawców wiernych tylko jednemu brandowi jest na poziomie niższym niż 10 proc. Warto pamiętać, że lojalność instalatorów wobec marki to nie tylko skłonność do jej rekomendowania innym, ale także pewna powtarzalność zakupów.

Na przywiązanie do marki warto również spojrzeć przez pryzmat dostępności asortymentu w miejscu zakupów. Oprócz zaufania do jakości i okazyjnej ceny, instalatorzy podczas zakupu biorą pod uwagę również możliwość zakupu armatury bądź grzejnika „od ręki”. I tak w grupie zaworów jest to kryterium brane pod uwagę przez 17,3 proc. firm. Natomiast wybierając grzejniki na ten aspekt zwraca uwagę już blisko co czwarty instalator. W związku z tym niska dostępność produktów implikować może łatwość w zastępowaniu najczęściej montowanej marki produktami sygnowanymi innym brandem. Co ważne, najpopularniejszy kanał sprzedaży wśród firm instalatorskich, sprzyja stosunkowo łatwej zamianie marek. Potwierdzają to wyniki badania, z którego wynika, że - w segmencie grzejników - w hurtowni najchętniej zaopatrują się ci instalatorzy, którzy na co dzień montują produkty różnych producentów.

Z badania Keralla Research wynika również, że firmy wykonawcze chętnie sięgają po mobilne aplikacje dedykowane instalatorom. Badani, którzy już stosują inteligentne rozwiązania są przekonani, że to użyteczne narzędzia pracy, które z biegiem czasu będą zyskiwać na popularności. W tej grupie zawodowej ponad 60 proc. instalatorów w ogóle nie korzysta z  nowych technologii, co między innymi jest efektem niskiej świadomości potencjalnych zalet wynikających z zastosowania mobilnych rozwiązań.


Źródło: Instytut Keralla Research Raport Managerski Z Badania W Firmach „Aktualne praktyki zakupowe firm instalacyjnych i potencjał marek w kategorii zaworów i grzejników”.