google

    ogrzewanie, kotły co, pompy ciepła

    Kursy walut 21.09.2017
    1 USD
    3.5975
    0.0356
    1 EUR
    4.2863
    0.0094
    1 CHF
    3.7042
    -0.005
    1 GBP
    4.8540
    0.0227
    1 RUB
    0.0619
    0.0006
    Newsletter
    Otrzymuj wiadomości o nowościach w branży
    Podaj imię i nazwisko:
    Twój adres email:
     
    Zobacz na mapie
    Chcę dodać:
    W zasięgu km

    • Instalatorzy pomp ciepła chętnie się szkolą

    Polski rynek pomp ciepła oraz rur i łączników

    Logo Keralla ResearchProfesjonaliści montujący pompy ciepła zdecydowanie częściej niż inni fachowcy z branży budowlanej uczestniczą w szkoleniach, targach branżowych i oczekują doradztwa – wynika z najnowszego raportu Instytutu  Keralla Research, który badał instalatorów montujących pompy ciepła, rury i łączniki.

    Ta grupa zawodowa jest zdecydowanie bardziej skłonna do podwyższania swojej wiedzy niż inni fachowcy. Większość instalatorów uczestniczy w szkoleniach, a ponad połowa badanych  zajmujących się instalacją pomp ciepła (54,3 proc.) deklaruje, że bierze udział w specjalistycznych targach, takich jak np.  Budma, RENEXPO czy ENEX. Ponadto - co nie jest regułą na rynkach B2B -  zdecydowana większość z nich kupując pompy bierze pod uwagę opinię sprzedawcy. Oczekiwania instalatorów są zatem wysokie, a badani reprezentanci firm instalacyjnych wskazują dodatkowo, że w podczas wyboru pomp i zakupu brakuje im pogłębionego doradztwa, ponieważ sprzedawcy nie zawsze są w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania.

    Z badania Keralla Research wynika, że jakość montowanych pomp, czy rur i łączników jest dla instalatorów głównym i najważniejszym czynnikiem wyboru i zakupu. Fachowcy mając do wyboru szeroką półkę asortymentu (konkurencja na rynku pomp ciepła, rur i łączników jest bardzo duża), charakteryzują się w praktyce niewielką lojalnością w stosunku do jednej marki. W przypadku techniki grzewczej ok. 89 proc. instalatorów zastąpiłoby najczęściej montowaną markę inną. Jeśli chodzi natomiast o rury i łączniki – praktycznie w ogóle nie można mówić o lojalności wobec najczęściej wybieranych producentów.

    Z przeprowadzonych analiz Keralla Research wynika, że instalatorzy o nowych produktach najczęściej dowiadują się na szkoleniach i w hurtowniach. Internet jest miejscem, z którego 18,7 proc. badanych czerpie wiedzę o nowościach produktowych - przeważnie  korzystają z niego profesjonaliści pracujący w branży instalatorskiej nie dłużej niż kilka lat. To efekt między innymi stopniowej wymiany pokoleniowej profesjonalistów.

    Klienci szukając oszczędności sięgają coraz chętniej po nowoczesne rozwiązania do ogrzewania domu czy podgrzewania wody, a dodatkowo – jak wynika z przeprowadzonych badań Keralla Research – na znaczeniu zyskują rozwiązania energooszczędne, co sprawia, że aspekt ten jest również analizowany przez samych instalatorów podczas wyboru określonej marki pomp ciepła.  

    Źródło:
    Autor: Instytut Keralla Research raport „Instalator techniki grzewczej o markach dla profesjonalistów”
    Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność portalu
    wymień swoją przeglądarkę na nowszą wersję.