ogrzewanie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



StiebelEltron Green Hero z Bosch Termotechnika

Artykuł Dodaj artykuł

Instalatorzy pomp ciepła chętnie się szkolą

Profesjonaliści montujący pompy ciepła zdecydowanie częściej niż inni fachowcy z branży budowlanej uczestniczą w szkoleniach, targach branżowych i oczekują doradztwa – wynika z najnowszego raportu Instytutu  Keralla Research, który badał instalatorów montujących pompy ciepła, rury i łączniki.  

Polski rynek pomp ciepła oraz rur i łączników

Logo Keralla ResearchProfesjonaliści montujący pompy ciepła zdecydowanie częściej niż inni fachowcy z branży budowlanej uczestniczą w szkoleniach, targach branżowych i oczekują doradztwa – wynika z najnowszego raportu Instytutu  Keralla Research, który badał instalatorów montujących pompy ciepła, rury i łączniki.

Ta grupa zawodowa jest zdecydowanie bardziej skłonna do podwyższania swojej wiedzy niż inni fachowcy. Większość instalatorów uczestniczy w szkoleniach, a ponad połowa badanych  zajmujących się instalacją pomp ciepła (54,3 proc.) deklaruje, że bierze udział w specjalistycznych targach, takich jak np.  Budma, RENEXPO czy ENEX. Ponadto - co nie jest regułą na rynkach B2B -  zdecydowana większość z nich kupując pompy bierze pod uwagę opinię sprzedawcy. Oczekiwania instalatorów są zatem wysokie, a badani reprezentanci firm instalacyjnych wskazują dodatkowo, że w podczas wyboru pomp i zakupu brakuje im pogłębionego doradztwa, ponieważ sprzedawcy nie zawsze są w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Z badania Keralla Research wynika, że jakość montowanych pomp, czy rur i łączników jest dla instalatorów głównym i najważniejszym czynnikiem wyboru i zakupu. Fachowcy mając do wyboru szeroką półkę asortymentu (konkurencja na rynku pomp ciepła, rur i łączników jest bardzo duża), charakteryzują się w praktyce niewielką lojalnością w stosunku do jednej marki. W przypadku techniki grzewczej ok. 89 proc. instalatorów zastąpiłoby najczęściej montowaną markę inną. Jeśli chodzi natomiast o rury i łączniki – praktycznie w ogóle nie można mówić o lojalności wobec najczęściej wybieranych producentów.

Z przeprowadzonych analiz Keralla Research wynika, że instalatorzy o nowych produktach najczęściej dowiadują się na szkoleniach i w hurtowniach. Internet jest miejscem, z którego 18,7 proc. badanych czerpie wiedzę o nowościach produktowych - przeważnie  korzystają z niego profesjonaliści pracujący w branży instalatorskiej nie dłużej niż kilka lat. To efekt między innymi stopniowej wymiany pokoleniowej profesjonalistów.

Klienci szukając oszczędności sięgają coraz chętniej po nowoczesne rozwiązania do ogrzewania domu czy podgrzewania wody, a dodatkowo – jak wynika z przeprowadzonych badań Keralla Research – na znaczeniu zyskują rozwiązania energooszczędne, co sprawia, że aspekt ten jest również analizowany przez samych instalatorów podczas wyboru określonej marki pomp ciepła.