ogrzewanie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



StiebelEltron Green Hero z Bosch Termotechnika

Przetarg

ROBOTY BUDOWLANE - ROZBUDOWA I MODERNIZACJA KLIMATYZACJI I WENTYLACJI KINAOŚRODKA KULTURY FILMMOWEJ ILUZJAW CZĘSTOCHOWIE

21-06-2016, 00:00

Dane kontaktowe

Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie
Aleja Najświętszej Maryi Panny 64 64,42-217 Częstochowa
tel. 34 324 55 81
e-mail: [email protected]
http:// www.galeria.czest.pl

Kontaktując się z firmą powiedz, że zdobyłeś o niej informacje dzięki portalowi elektryka.org!
Dziękujemy!
Szczegóły przetargu

Częstochowa: ROBOTY BUDOWLANE - ROZBUDOWA I MODERNIZACJA KLIMATYZACJI I WENTYLACJI KINA OŚRODKA KULTURY FILMMOWEJ ILUZJA W CZĘSTOCHOWIE
Numer ogłoszenia: 95723 - 2016; data zamieszczenia: 21.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie , Aleja Najświętszej Maryi Panny 64, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 324 55 81.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.galeria.czest.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: INSTYTUCJA KULTURY MIEJSKA GALERIA SZTUKI.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROBOTY BUDOWLANE - ROZBUDOWA I MODERNIZACJA KLIMATYZACJI I WENTYLACJI KINA OŚRODKA KULTURY FILMMOWEJ ILUZJA W CZĘSTOCHOWIE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia - w trybie zaprojektuj - wybuduj - jest: modernizacja układów wentylacji i klimatyzacji obsługującej salę kinową, budowa nowego układu klimatyzacji VRF obsługującego salę kinową , hol główny i pomieszczenie biurowe na parterze budynku. 2. Szczegółowy opis zamówienia: W zakres robót wchodzi: 2.1. Inwentaryzacja aktualnego stanu technicznego wentylacji w obrębie sali kinowej, pomieszczenia projektorowi, instalacji zewnętrznej wraz z centralą wentylacyjną na dachu obiektu oraz wykonanie projektu modernizacji ww. instalacji wentylacji, 2.2. wymiana 1 chłodnicy freonowej w dachowej centrali wentylacyjnej, 2.3. wymiana 1 sprężarki freonowej, 2.4. wymiana zaworów trójdrożnych, 2.5. wymiana filtrów na instalacji freonowej, 2.6. wymiana rurociągów zasilających wymienniki, 2.7. wymiana izolacji na rurociągach, 2.8. wykonanie niezbędnych prac instalacyjnych i modernizacyjnych centrali wentylacyjnej, 2.9. wykonanie prac hydraulicznych związanych z centralą wentylacyjną, 2.10. napełnienie instalacji czynnikiem chłodniczym, 2.11. modernizacja i remont sterowania centrali, 2.12. modernizacja i przebudowa kanałów wentylacyjnych nawiewnych i wywiewnych w sali kinowej, 2.13. demontaż sufitów w sali kinowej, 2.14. montaż nowego agregatu zewnętrznego klimatyzacyjnego dla potrzeb sali kinowej o mocy 35 kW - na dachu budynku, 2.15. montaż jednostek wewnętrznych sufitowych klimatyzacyjnych w sali kinowej o łącznej mocy 35 kW, 2.16. montaż instalacji freonowej dla potrzeb nowego układu klimatyzacji w sali kinowej, 2.17. montaż instalacji sterowania dla potrzeb nowego układu klimatyzacji w sali kinowej, 2.18. montaż instalacji odprowadzającej skropliny z urządzeń w sali kinowej i przebudowa kanalizacji do tych potrzeb, 2.19. przebudowa rozdzielni elektrycznej zasilającej salę kinową, 2.20. montaż instalacji elektrycznej na potrzeby klimatyzacji i wentylacji sali kinowej, 2.21. montaż sufitu w sali kinowej, 2.22. malowanie i prace wykończeniowe sufitu w sali kinowej, 2.23. montaż nowego agregatu zewnętrznego klimatyzacyjnego dla potrzeb holu głównego i pomieszczenia biurowego o mocy 25 kW - na dachu budynku, 2.24. montaż jednostek wewnętrznych sufitowych klimatyzacyjnych w holu głównym i pomieszczeniu biurowym na parterze o łącznej mocy 25 kW, 2.25. montaż instalacji freonowej dla potrzeb nowego układu klimatyzacji holu głównego i pomieszczenia biurowego, 2.26. montaż instalacji sterowania dla potrzeb nowego układu klimatyzacji w holu głównym i pomieszczeniu biurowym, 2.27. przebudowa rozdzielni elektrycznej zasilającej pomieszczenia na parterze budynku, dla potrzeb holu głównego i pomieszczenia biurowego, 2.28. montaż instalacji elektrycznej na potrzeby klimatyzacji i wentylacji holu głównego i pomieszczenia biurowego, 2.29. demontaż sufitów drewnianych na parterze budynku, 2.30. prace budowlane, kucie bruzd, przewierty dla potrzeb całego zadania, 2.31. prace murarskie, tynkarskie i malarskie dla potrzeb całego zadania, 2.32. rekonstrukcja i ponowny montaż sufitów drewnianych na parterze budynku, 2.33. wykonanie instalacji uziemiającej i odgromowej dla urządzeń zewnętrznych i wewnętrznych klimatyzacyjnych i wentylacyjnych.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.12.10-1, 45.33.12.20-4, 45.33.12.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 4.000 zł. Wadium może być wniesione według wybory Wykonawcy w pieniądzu, W poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych,W gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na konto: iNG O CZ-WA 16105011421000000501625040 Za moment wniesienia wadium przelewem uważa się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń z treści dokumentu załączonego do oferty winno wynikać nie budzące wątpliwości zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty Zamawiającemu należności, w przypadku gdy oferta Wykonawcy zostanie wybrana, a Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego o treści jak w załączniku do specyfikacji i na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. zobowiązanie gwarantaporęczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, gwarancja poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą, o którym mowa w rozdz. XI SIWZ. W przypadku wniesienia wadium przelewem Wykonawca winien dołączyć do oferty kopię dokonania przelewu. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty. Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania ww warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swym zakresem dostawę, montaż i instalację urządzeń klimatyzacyjnych lub wentylacyjnych o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto łącznie. Dodatkowo, dla uznania warunku za spełniony wykonawca załączy do oferty dowody dokumenty określające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie załączonego do oferty wykazu robót wg wzoru określonego w zał. nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZAMAWIAJĄCY NIE WYZNACZA SZCZEGÓŁOWEGO WARUNKU W TYM ZAKRESIE

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Nadto wykonawca musi wykazać, że dysponuje kierownikiem budowy i kierownikiem robót z odpowiednimi uprawnieniami do kierowania robotami branżowymi i przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego, projektantem branży instalacyjnej w zakresie projektowania instalacji urządzeń wentylacyjnych, cieplnych, gazowych, wodociągowych bez ograniczeń, projektantem branży instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający dokona oceny spełniania ww warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o posiadanych uprawnieniach wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca posiada opłaconą polisę ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200.000 zł. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie załączonej do oferty potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii polisy ubezpieczeniowej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia 2. Wykonawcy wspólnie składający ofertę ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. 3. Do oferty wspólnej wykonawcy dołączają pełnomocnictwo w oryginale albo w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje korespondencję. 5. Sposób składania oświadczeń i dokumentów w ofercie wspólnej: a. dokumenty wspólne, takie jak: formularz ofertowy, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu - składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b. jeżeli podmiot występujący wspólnie spółka cywilna na podstawie odrębnych przepisów, dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako jeden podmiot jedna jednostka organizacyjna dokumenty dotyczące ubezpieczeń, podatków i opłat powinien złożyć niezależnie ten podmiot; c. dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6. Przed podpisaniem umowy w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą co najmniej: a. zobowiązanie do wspólnej realizacji zamówienia i solidarnej odpowiedzialności za jego realizację - na podstawie art. 366 Kodeksu Cywilnego, b. określenie szczegółowego zakresu działania poszczególnych stron umowy, c. czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji. 7. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w niniejszym rozdziale.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - OKRES GWARANCJI - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.galeria.czest.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie Al. Najświętszej Marii Panny 64 42-217 Częstochowa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.07.2016 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć do dnia 07.07.2016 r. do godziny 9.00 w siedzibie zamawiającego - Miejska Galeria Sztuki, Aleja Najświętszej Marii Panny 64, 42-217 Częstochowa, w sekretariacie (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Do porozumiewania się z wykonawcami upoważnione są następujące osoby: Tomasz Puch - tel.: 515 091 721, w godz. 9.00 1500 - w zakresie przedmiotu zamówienia i procedury, Jarosław Moskalik - tel.: 504 014 350, w godz. 9.00 1500 - w zakresie oględzin miejsca realizacji zamówienia..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak