28-11-2011, 00:00
Państwowa Agencja Atomistyki
ul. Krucza 36 36,00-522 Warszawa
tel. 22 6959826
fax. 22 6959856
e-mail: [email protected]
http:// www.paa.gov.pl
Warszawa: Wykonanie usługi polegającej na wykonaniu w stacjach PMS - działających w systemie wczesnego wykrywania skażeń promieniotwórczych - prac zapewniających funkcjonowanie tych stacji
Numer ogłoszenia: 309853 - 2011; data zamieszczenia: 28.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Agencja Atomistyki , ul. Krucza 36, 00-522 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6959826, faks 22 6959856.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi polegającej na wykonaniu w stacjach PMS - działających w systemie wczesnego wykrywania skażeń promieniotwórczych - prac zapewniających funkcjonowanie tych stacji.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia składa się z dwu części obejmujących: - część I prace konserwacyjne stacji PMS, - część II prace serwisowe stacji PMS. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES PRAC OBJĘTYCH ZAMÓWIENIEM: I. Prace konserwacyjne stacji PMS. W każdej stacji PMS należy raz w ciągu roku, a w przypadku kiedy zamawiający uzna za konieczne (nie więcej niż w czterech stacjach) - dwa razy do roku, wykonać prace konserwacyjne obejmujące: 1. sprawdzenie źródłem referencyjnym Cs-137 poprawności pomiaru mocy dawki zapewniającym co najmniej 2-krotny wzrost mocy dawki w stosunku do mocy dawki pochodzącej od promieniowania naturalnego na danym terenie, 2. wykonanie pomiaru widma promieniowania gamma przy użyciu źródła referencyjnego, 3. sprawdzenie poprawności działania kalibracji energetycznej sondy NaJ(Tl), 4. sprawdzenie działania stacji przy zasilaniu awaryjnym, 5. sprawdzenie poprawności działania systemu Watchdog, 6. sprawdzenie stanu akumulatorów, 7. sprawdzenie działania systemu alarmowego szafy sterującej, 8. sprawdzenie działania układu termoregulatora i chłodzenia szafy sterującej, 9. sprawdzenie łączności z komputerem centralnym poprzez modem, 10. sprawdzenie logów systemowych i logów wykrywania błędów i ich archiwizacja, 11. sprawdzenie stanu złącz i kabli, 12. sprawdzenie poprawności napięć zasilających, 13. sprawdzenie stanu technicznego domku pomiarowego, 14. sprawdzenie stanu złącz i kabli przy sondach pomiarowych, 15. oczyszczenie sond: deszczomierza, sondy GM i sondy NaJ(Tl), 16. kontrola poprawności przeprowadzenia prac konserwacyjnych przez osoby uprawnione do obsługi stacji (opiekunów stacji), 17. doszkalanie opiekunów stacji w zakresie obsługi stacji . Ponadto w ramach prac konserwacyjnych należy: 1. podczas wizyt konserwacyjnych w stacjach, przeprowadzić analizę danych pochodzących z monitoringu pod kątem poprawności wyników pomiarowych i sprawności wszystkich zespołów stacji, 2. analizować, pod kątem wpływu na wiarygodność wyników pomiarowych, sygnały od opiekunów stacji i pracowników Centrum CEZAR PAA o wszelkich nieprawidłowościach oraz anomaliach w działaniu poszczególnych stacji. W przypadku braku wpływu niepra-widłowości w funkcjonowaniu stacji na jakość otrzymywanych wyników pomiarów, likwidować te nieprawidłowości podczas wizyt konserwacyjnych. II. Prace serwisowe w przypadku nieprawidłowości w działaniu stacji PMS. 1. W ramach prac serwisowych należy reagować na wszystkie nieprawidłowości mające wpływ na wyniki pomiarów sond oraz zbieranie i archiwizowanie wyników tych pomiarów, w poszczególnych stacjach PMS. Podjąć akcję wyjaśniającą ich przyczyny. Zlecić opiekunom stacji, wykonanie drobnych czynności sprawdzających w celu lokalizacji uszkodzenia lub przeprowadzenie prostych czynności serwisowych (np. zresetowanie komputera, wyłączenie zasilania itp.). W przypadku gdy wykonanie powyższych czynności nie spowoduje usunięcia nieprawidłowego działania należy przeprowadzić wyjazd serwisowy i na miejscu: - wykryć przyczyny nieprawidłowości, - zidentyfikować wadliwie działający lub niedziałający element, - dokonać napraw, - wymienić wadliwie działający element na sprawny, - sprawdzić i ewentualnie zaktualizować oprogramowanie lub poszczególne pliki. 2. Wymieniony element należy: a) jeśli to możliwe naprawić we własnym zakresie, jeżeli nie, to: b) skontaktować się z CEZAR w celu uzyskania decyzji czy: - wysłać do naprawy do wyspecjalizowanego serwisu, - zakupić nowy element. 3. W przypadku wykonania napraw lub wymiany elementów stacji związanych z pomiarem mocy dawki lub widma promieniowania gamma należy przeprowadzić pomiar mocy dawki (dla sondy GM) lub widma dla sondy NaJ/Tl przy pomocy źródła referencyjnego potwierdzający prawidłowość tych pomiarów i określenie ewentualnych współczynników korekcyjnych. 4. Uszkodzenie Wykonawca usuwa tak szybko jak jest to możliwe, nie dłużej jednak niż w ciągu 3 dni roboczych (w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt a). 5. Uszkodzenie wymagające sprowadzenia lub naprawy specjalistycznego podzespołu Wykonawca usuwa po uprzednim uzgodnieniu z Centrum CEZAR, warunków i czasu usunięcia uszkodzenia. Zakupu wszystkich części zamiennych (elementy, zespoły) oraz opłat za usługi wyspecjalizowanego serwisu dokonuje Państwowa Agencja Atomistyki, po uprzednim zgłoszeniu potrzeb przez Wykonawcę. Zakupione części Wykonawca odbiera z siedziby Zamawiającego. Przewiduje się 16 wyjazdów serwisowych rocznie. Jeżeli ich liczba będzie większa albo mniejsza niż przyjęta w oszacowaniu (16), nie będzie to miało wpływu na wysokość wynagrodzenia jakie otrzyma Wykonawca. Dla określenia ceny za wykonanie zamówienia w ciągu 1 roku Wykonawca powinien uwzględnić następujące informacje: 1. prace konserwacyjne:13 + 4 stacji PMS, 2. prace serwisowe (bez kosztów części zamiennych): 16 wyjazdów, 3. średnia odległość z Warszawy do stacji: ok. 310 km . 4. lokalizacja stacji PMS: Białystok, Gdynia, Koszalin, Kraków, Łódź, Lublin, Olsztyn, Sanok, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.41.10.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek, o którym mowa w pkt 2 zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał: - co najmniej roczną umowę na wykonywanie konserwacji i serwisowania urządzeń pomiarowych do wykrywania skażeń promieniotwórczych, działających on-line lub urządzeń o podobnym działaniu i przeznaczeniu, lub - 12 jednorazowych zleceń na wykonywanie prac konserwacyjnych i serwisowych urządzeń pomiarowych do wykrywania skażeń promieniotwórczych, działających on-line lub urządzeń o podobnym działaniu i przeznaczeniu; z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączy dokumenty potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia do oferty należ dołączyć oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podpisania oferty, wymaganych oświadczeń lub dokumentów przez osoby nie upoważnione do tego w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.paa.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowa Agencja Atomistyki, Biuro Dyrektora Generalnego, ul. Krucza 36, 00-522 Warszawa, pokój nr 46 lub 41.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2011 godzina 12:00, miejsce: Państwowa Agencja Atomistyki, Biuro Dyrektora Generalnego, ul. Krucza 36, 00-522 Warszawa, pokój nr 46 lub 41.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie