10-06-2011, 00:00
Centrum Klima – wiodący na rynku polskim oraz liczący się w Europie producent i dystrybutor systemów wentylacyjnych oraz klimatyzacyjnych – nawiązała współpracę handlową z jednym z czołowych duńskich dystrybutorów przewodów kominowych w Skandynawii. Kontrakt na sprzedaż produktów Centrum Klima w tym regionie zawarty został na czas nieokreślony, a jego roczna wartość szacowana jest nawet na 1,5 mln euro.
Centrum Klima od 2010 roku oferuje swój asortyment na rynkach Danii, Szwecji, Finlandii. Szeroki zasięg działalności nowego kontrahenta zagwarantuje dostępność produktów spółki we wszystkich krajach skandynawskich, w tym również na nowych rynkach w Norwegii i Islandii. Porozumienie bardzo dokładnie określa procedurę podwyżek cen produktów w oparciu o wzrost cen materiałów, co pozwala na utrzymanie stabilnej marżowości niezależnie od zmian otoczenia rynkowego.
„Umowa współpracy ze spółką skandynawską ma dla Centrum Klima ogromne znaczenie z dwóch powodów. Po pierwsze, porozumienie umożliwia spółce konkurencję z gigantami branży, takimi jak Lindab i Flakt oraz udział w przetargach na skalę światową. Po drugie, szczegóły porozumienia gwarantują utrzymanie stałego poziomu marżowości produktów przy niestabilnych cenach surowców, a jest to największym problemem z jakim borykają się firmy z branży klimatyzacyjno-wentylacyjnej” – mówi Marek Perendyk, prezes zarządu Centrum Klima SA.
Oferta Centrum Klima – spełniające najwyższe światowe standardy przy zachowaniu konkurencyjności cenowej – doceniana jest przez kontrahentów z 36 krajów świata. Spółka prowadzi sprzedaż produktów własnych oraz jest dystrybutorem systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych renomowanych producentów.
„Branża HVAC jest bardzo specyficzna pod względem rodzaju zawieranych kontraktów. Struktura zamówień realizowanych przez firmy, takie jak Centrum Klima, opiewa na setki lub nawet tysiące małych zleceń. Dlatego kontrakt z nowym skandynawskim partnerem ma tak wyjątkowe znaczenie. Nie sądzę, aby jakakolwiek polska firma z branży klimatyzacyjno-wentylacyjnej mogła pochwalić się podobnymi osiągnięciami. Podkreśla to światowe standardy jakie oferuje Centrum Klima” – dodaje Marek Perendyk
W 2010 roku działania eksportowe Centrum Klima stanowiły 27,6% przychodów, wobec 23,5% w 2009. Zgodnie z przyjętą strategią, docelowy udział eksportu powinien sięgnąć 45%. Od początku 2010 roku spółka rozpoczęła działania handlowe z kontrahentami z Austrii, Chorwacji, Wysp Owczych, Maroka, Szwajcarii i Turcji. Centrum Klima nawiązała także współpracę z nowymi partnerami ze Szwecji, Ukrainy, Białorusi, Niemiec, Bułgarii, Holandii, Rumunii, Estonii, Wielkiej Brytanii, Czech, Belgii, Finlandii, Danii czy też Portugalii. Łącznie spółka realizuje sprzedaż na rzecz klientów z 36 państw na świecie.
Artykuł został dodany przez firmę
Inne publikacje firmy
Podobne artykuły
Komentarze