16-05-2012, 00:00
„Kupują nie firmy, ale ludzie!” Pod takim hasłem odbyła się druga już sesja szkoleń dla dyrektorów sprzedaży i marketingu Purmo Radson. W lutym szefowie sprzedaży wszystkich europejskich oddziałów Purmo Radson odebrali dyplomy ukończenia szkolenia.
Szkolenie zorganizowała firma Professional Capital oraz wybitny specjalista w zakresie psychologii sprzedaży - profesor Willem Verbeke z Erasmus Business School. Dyrektorzy sprzedaży Purmo Radson spotykali się w Rotterdamie na kolejnych sesjach szkoleniowych: w 2011 i 2012 roku.
Szkolenie skrojone na miarę
Uczestnicy szkolenia w Rotterdamie - kadra zarządzająca Rettig Heating |
Program szkolenia został przygotowany specjalnie na indywidualne zamówienie i z inicjatywy Elo Dhaene, Dyrektora Handlowego Marki Purmo/Radson. Nad merytoryczną stroną pracowano przez miesiąc, tak aby jak najpełniej dostosować zakres tematyczny do konkretnych zadań, jakie stawia przed sobą dział sprzedaży. Wszyscy uczestnicy wypełnili ankietę określającą konkretne potrzeby i oczekiwania wobec szkolenia. Na tej podstawie opracowano program skrojony na miarę. Opiekę merytoryczną nad programem sprawował specjalista o międzynarodowej renomie - profesor Willem Verbeke. Zarówno w kraju jak i za granicą profesor Verbeke jest wykładowcą znanym z nieszablonowego podejścia do zagadnień sprzedaży oraz zarządzania w przedsiębiorstwach opartych na wiedzy. Willem Verbeke studiował filozofię na Uniwersytecie w Gandawie (Belgia) i ma doktorat z Psychologii Edukacji na Uniwersytecie w Pensylwanii. Wydał osiem książek i otrzymał wiele krajowych i międzynarodowych nagród. Jako konsultant doradzał ponad 300 klientom, m.in. Philips, Coca-Cola, Campina, Delta Lloyd, a teraz również Purmo/Radson.
Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi teoriami związanymi z zagadnieniami sprzedaży |
Podczas wykładów uczestnicy szkolenia mieli możliwość poznać nowe spojrzenie na kontakt z klientem, budowanie relacji i proces wymiany wiedzy. Profesjonalni trenerzy przekazywali wiedzę, jak budować długotrwałe relacje z klientami oraz jak wydajnie zarządzać zespołem sprzedaży. Zajęcia praktyczne pomogły lepiej zrozumieć istotę współpracy z klientami, a także z kolegami z innych krajów. Cenną wskazówką była również możliwość wymiany doświadczeń - jak się okazało każdy rynek ma swoją własną specyfikę.
Jacek Łuczak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Europy Wschodniej tak ocenia szkolenie: "Przekaz wiedzy był znakomity. Bardzo przydatne okazało się skonfrontowanie teoretycznych akademickich rozwiązań z naszym codziennym podejściem do biznesu. Pozwoliło to nam uporządkować wiedzę praktyczną przy użyciu naukowych narzędzi. Nie do przecenienia była także wzajemna wymiana poglądów. Chociaż pracujemy oddzielnie, każdy na innym rynku, z odmiennymi doświadczeniami i często z zupełnie innym podejściem, wszyscy zauważyliśmy, że wiele możemy się od siebie nauczyć, wymieniając przydatne wskazówki. Zaobserwowałem również wymianę wiedzy pomiędzy generacjami. Nasza grupa składała się z dyrektorów i managerów z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży, a także osób o wiele młodszych. Mieliśmy więc możliwość z jednej strony korzystać z doświadczenia, a z drugiej świeżości myślenia i nowych pomysłów."
Purmo Radson inwestuje w szkolenie swoich kadr dla jak najlepszej obsługi klienta. W Rettig ICC przyjazny stosunek pracowników do otoczenia jest jedną z kluczowych wartości. Szkolenie dla dyrektorów sprzedaży pomoże wdrożyć najnowsze koncepcje psychologii sprzedaży w codzienną pracę działów obsługi klienta.
Podobne artykuły
Komentarze