07-01-2014, 00:00
Elastomerowy materiał izolacyjny Armaflex Ultima firmy Armacell otrzymał znak „European Wheelmark”. Dzięki niemu ta niskodymowa otulina może być wykorzystywana do budowy statków i innych jednostek pływających.
Bezpieczeństwo na lądzie i w wodzie
Armaflex Ultima to pierwsza otulina, która zatwierdzona została przez wszystkie kluczowe towarzystwa klasyfikacyjne jako niskodymowy materiał izolacyjny do budowy statków z przeznaczeniem do instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. Obecnie, oprócz certyfikatów Bureau Veritas, Det Norske Veritas i Lloyd's Register, wyrób ten może poszczycić się również znakiem „European Wheelmark”, który potwierdza zgodność materiału z najbardziej rygorystycznymi standardami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Dotychczas produkty Armaflex Ultima znajdowały zastosowanie przede wszystkim w budynkach użyteczności publicznej, biurowcach, hotelach i innych obiektach, gdzie bezpieczeństwo dużych grup ludzi jest priorytetem. W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań materiał ten nie tylko spowalnia rozprzestrzenianie się ognia ale również wydziela niewielką ilość lotnych produktów spalania: Euroklasa reakcji na ogień BL-s1,d0 dla otulin oraz B-s1,d0 w przypadku płyt. Jest to bardzo ważne, ponieważ toksyczny dym może bezpośrednio wpłynąć na nasze zdrowie, ale również ograniczyć widoczność, znacznie utrudniając ewakuację i prowadzenie akcji ratowniczej.
Aby materiały wykorzystane do budowy statku były zgodne z wytycznymi Międzynarodowej Konwencji o Życiu na Morzu (SOLAS), muszą przejść pomyślnie przez specjalistyczne testy ogniowe zgodnie z Europejską Dyrektywą w Sprawie Wyposażenia Statków (MED) 2011/75/EU. Prawo to oparte jest o uchwały Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), a warunki prowadzenia testów określone są w kodeksie procedur testów ogniowych (FTPC).
Artykuł został dodany przez firmę
Inne publikacje firmy
Podobne artykuły
Komentarze