07-03-2023, 12:45
W jaki sposób określamy pojęcie komfortu cieplnego? Jak określana jest jakość poszukiwanego ciepła dla naszych wymagań? Jaki rodzaj ciepła preferowany jest dla salonu, sypialni, kuchni czy pokoju? Dzięki tym pytaniom możemy zidentyfikować 5 kryteriów odczuwania komfortu cieplnego.
Odczuwanie jednorodnej temperatury w pomieszczeniu zależy od wartości temperatur powietrza, jakie znajduje się w strefie od 10 cm do 170 cm nad podłogą. Nazywa się to gradientem „stopy-głowa”. Odczucie dyskomfortu pojawia się, jeśli różnica temperatur przekracza 1°C.
Jeśli chcesz, aby temperatura w każdej części pokoju była taka sama postaw na urządzenie, które zapewnia niską temperaturę powietrza na wylocie oraz dużą powierzchnię promieniowania (element grzewczy z aluminium lub żeliwa, fluid termo-przewodzący).
To jak odczuwamy łagodność ciepła związane jest z jakością promieniowania danego urządzenia, które powinno odpowiadać ciepłu emitowanemu przez człowieka. Dlatego, jeśli chcesz delikatnego ciepła zainwestuj w grzejnik z:
W idealnych warunkach wilgotność względna w pomieszczeniu powinna mieścić się w zakresie 40-60%, a jej rozkład powinien być możliwie jednakowy. Powietrze przyjemne do oddychania zapewnią Ci grzejniki, które gwarantują możliwie najniższą temperaturę powietrza na wyjściu z urządzenia (element grzewczy z żeliwa).
Po wyłączeniu urządzenia - ciepło powinno maleć płynnie i stopniowo, a nie gwałtownie. Zdolność do stopniowego oddawania zmagazynowanej energii cieplnej gwarantuje duża bezwładność wymiennika. Jeśli chcesz zapewnić sobie płynne ciepło postaw na urządzenie z 2 elementami grzewczymi lub z jednym, z żeliwa.
Szybkość narastania temperatury zależy od reaktywności urządzenia. W jaki sposób możemy ją obliczyć? Mierząc temperaturę, jaka jest niezbędna do podwyższenia temperatury pomieszczenia o 3,5°C.
Odpowiednią wymianę ciepła z otaczającym powietrzem umożliwia:
Dlatego, jeśli chcesz szybko dogrzewać pomieszczenie zainwestuj w grzejnik z 2 elementami grzewczymi lub z jednym, aluminiowym.
Artykuł reklamowy
Artykuł został dodany przez firmę
Inne publikacje firmy
Podobne artykuły
Komentarze