Kuratorium Oświaty w Opolu
Opolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista Samodzielne Stanowisko ds. Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego
45-081 Opole Piastowska 14
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opracowuje, w uzgodnieniu z Kuratorem, założeń odpowiednio regionalnej i lokalnej polityki oświatowej z uwzględnieniem współpracy z właściwymi organami jednostek samorządu terytorialnego.
- Współpracuje z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia i realizacji odpowiednio regionalnej i lokalnej polityki oświatowej, zgodnych z polityką oświatową państwa.
- Współdziała z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie kształtowania i rozwoju bazy materialnej szkół i placówek.
- Organizuje wszelkie konferencje i spotkania z udziałem przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.
- Promuje działania edukacyjne prowadzone przez Kuratora we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego.
- Współdziała z radami oświatowymi powołanymi na podstawie art. 78 ustawy.
- Organizuje i prowadzi obsługę medialną kuratorium.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub samochodem nieprzystosowanym do transportu osób niepełnosprawnych, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Warunki architektoniczne budynku Urzędu: stanowisko pracy usytuowane jest na VI piętrze budynku biurowego. Wejście do budynku jest wolne od barier architektonicznych i odbywa się przy wykorzystaniu wind dla osób z niepełnosprawnością oraz drzwi automatycznych. Istnieje swobodny dostęp do toalet dla osób z niepełnosprawnością. Na parkingu znajdują się oznakowane miejsca dla osób z niepełnosprawnością.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie lub drogą elektroniczną, lub pocztową.
- Dodatkowe informacje możesz uzyskać pod nr telefonu 77/4524-264
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
: powyżej 3 lat w jednostkach samorządu terytorialnego lub jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego lub jednostkach, dla których organem prowadzącym jest jednostka samorządu terytorialnego lub w osobach prawnych z udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub w samorządowych zakładach budżetowych
pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym
- znajomość ustawy o samorządzie powiatowym
- znajomość ustawy o samorządzie województwa
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów prawa oświatowego oraz problematyki nadzoru pedagogicznego
- znajomość ustawy Prawo prasowe
- znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- znajomość ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- umiejętność analizowania, interpretowania i stosowania prawa
- umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office i pracy w sieci
- umiejętności organizacyjne
- komunikatywność
- samodzielność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-10
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Kuratorium Oświaty
w Opolu
ul. Piastowska 14
45-081 Opole
Kancelaria ogólna p.609
z dopiskiem : Oferta pracy - Główny Specjalista - Samodzielne Stanowisko ds. Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego