Agencja Reklamowa Dum Dum Sp. z o.o.
WILO Polska Sp. z o.o.
Termet S.A. MTM STAL S.C.	Mitsubishi Electric Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Artykuł Dodaj artykuł

Wywiad z Magdaleną Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Armatura Kraków SA

05-11-2019, 18:20

O marce, trendach w branży i produktach rozmawiamy z Magdaleną Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Armatura Kraków SA

 

Magdalena Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Armatura Kraków SAMagdalena Tokarczyk-Cyran,
Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Armatura Kraków SA

 

Gdyby miała Pani opisać ofertę marki KFA Armatura w kilku prostych słowach, co by to było?

Komfortowe rozwiązania.

Komfortowe… czyli jakie?

Komfort to oczywiście wygoda użytkowania czyli takie projektowanie produktów, aby były one funkcjonalne. Doskonale rozumiemy, że baterie muszą być ergonomiczne w codziennym korzystaniu, niezawodne i trwałe przez długie lata użytkowania, a także ekologiczne pod względem zużycia wody. A grzejniki muszą być wysoce efektywne energetycznie i długowieczne w użytkowaniu.

Ale komfort to również łatwość dopasowania do różnych potrzeb. Nasze szerokie portfolio baterii jest komfortem wyboru, który chcemy zapewnić naszym Klientom – każdy znajdzie to coś dla siebie: o odpowiednim wyglądzie, potrzebnej funkcjonalności, w optymalnej cenie. Produkując grzejniki oferujemy natomiast wiele możliwości konfiguracji.

Dla nas komfort jest też związany ze ścieżką zakupu – staramy się, aby nasi odbiorcy mieli możliwość zapoznania się z naszą ofertą w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. A żeby komfort trwał jak najdłużej udzielamy wieloletnich gwarancji na nasze produkty, chcemy zapewnić Klientom poczucie bezpieczeństwa.

Armatura Kraków to marka znana od dziesięcioleci. Posiadacie Państwo w swojej szerokiej ofercie zarówno produkty dla klienta indywidualnego, jak również takie których odbiorcą są instalatorzy. Jak tworzycie produkty dla tak różnych grup docelowych? W których segmentach produktowych odnotowujecie obecnie największe wzrosty? 

Tak naprawdę każdy odbiorca oczekuje podobnych cech: niezawodności i komfortu. Jasne, że komfort jest rozumiany inaczej przez instalatora, a inaczej przez klienta indywidualnego. Staramy się jednak, by nasze rozwiązania były odpowiednie dla każdej z tych grup.

Na pewno kluczowym produktem dla instalatorów w naszej ofercie jest grzejnik aluminiowy, do którego zalet udaje nam się przekonywać coraz większą grupę odbiorców. Wiemy, że doceniają oni jakość naszych grzejników, potwierdzoną najdłuższą na rynku, bo aż 20-letnią gwarancją. Grzejnik to właśnie ten produkt z naszej oferty, na którym stale odnotowujemy wzrosty sprzedaży, co oczywiście bardzo nas cieszy.

Z kolei klienci indywidualni to bezpośredni odbiorcy baterii. Stawiają oczywiście na design, ale też na wieloletnią, bezawaryjną pracę czy dostępność części zamiennych. Z myślą o użytkownikach finalnych wprowadzamy nasze nowości, takie jak antybakteryjny grzejnik z jonami srebra czy też nowe, ciekawe rodziny baterii.

Trend ekologiczny jest aktualnie obecny w każdej branży. Czy jest to widoczne również dla Was, czy rośnie sprzedaż produktów eco-friendly?

Bez dwóch zdań. Ekologia jest bardzo ważna, a oszczędzanie wody szczególnie. Warto uświadomić sobie, że zasoby wody w Polsce są na poziomie… Egiptu. Jesteśmy krajem z jednymi z najmniejszych zasobów wody w Europie. Naprawdę musimy ją oszczędzać.

Oprócz wprowadzania do naszej oferty produktów eco, między innymi serii baterii oszczędnościowych Mokait wyposażonych w specjalny napowietrzacz SLC RUB CLEAN, który mocno ogranicza zużycie wody, stawiamy na edukację. Na naszym Instagramowym profilu prowadzimy cykl informacyjny pod hasłem LESS WASTE, a także uczymy dzieci w przedszkolach i szkołach na Podkarpaciu, jak każdego dnia oszczędzać wodę.

A czy sprzedaż produktów ekologicznych rośnie? Tak i myślę, że ten trend będzie mocno przybierał na sile, bo coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jak ważna jest troska o środowisko.

Armatura to także design. Jaką rolę pełni on u Państwa?

Design to dla nas przede wszystkim funkcjonalność czyli komfort dla użytkowników naszych produktów. Myślę, że najlepiej oddaje to cytat Steva Jobs’a: Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works. Nie chodzi tylko o estetykę, ale o to, jak dany produkt działa – czy jest wygodny? Ergonomiczny? Spełnia swoje funkcje?

Wprowadzając na rynek nowe baterie szukamy rozwiązań komfortowych. I tak na przykład serii baterii Morganit: wygląda super, doskonale pasuje do wnętrz w stylu industrialnym i nowoczesnym, ale kubiczny kształt uchwytu to przede wszystkim ergonomia – nie ślizga się w mokrej dłoni. Innym przykładem jest innowacyjna bateria wannowa Angelit, w której wyeliminowaliśmy przełącznik natrysku. Wpływa to znacząco na wygląd baterii, która bez tego dodatkowego elementu jest bardzo elegancka, a równocześnie znacznie łatwiejsza w czyszczeniu i wygodniejsza w użytkowaniu. 

Podsumowując, trendy są dla nas ważne i staramy się oczywiście śledzić je na bieżąco, ale wierzymy, że stałym trendem jest komfort użytkowania i dlatego zawsze jest on obecny w naszych produktach.

Armatura Kraków to niemal stuletnia historia. Jak zarządza się firmą z tak ogromnymi tradycjami?

Jak każdą dużą firmą – niełatwo. Ale faktycznie tradycja zobowiązuje, staramy się nawiązywać do dobry wzorców, korzystać z tego długiego doświadczenia. Są w naszej firmie osoby, które pracują ponad 40 lat! To wspaniałe słuchać historii o tym, jak Armatura się zmieniała i rozwijała. W tym roku obchodzimy nasze 97 urodziny, dlatego prosimy życzyć nam 200, a nie 100 lat.

Jakich nowości możemy się spodziewać? Jakie kolejne działania chcecie Państwo podjąć w najbliższym czasie? 

Za nami duże, bardzo innowacyjne wdrożenie czyli grzejnik antybakteryjny. Jest to całkowita nowość na polskim rynku, która powstała we współpracy z firmą AkzoNobel oraz laboratoriami BioCote. Grzejnik jest pokryty specjalną powłoką Interpon AM produkowaną właśnie przez AkzoNobel. Powłoka ta zawiera technologię przeciwdrobnoustrojową BioCote®. Jest to środek z aktywnymi jonami srebra który zapobiega rozmnażaniu się i przetrwaniu drobnoustrojów, takich jak bakterie, pleśnie oraz grzyby. Wierzmy, że ten produkt zostanie ciepło przyjęty w rynku.

W planach mamy nowe rodziny baterii łazienkowych i kuchennych, a także dalszy rozwój produktów z obszaru armatury centralnego ogrzewania oraz zaworów. 

Co ważne, jesteśmy w trakcie rebrandignu. Całkowitą metamorfozę przechodzą nasze opakowania: nowa wersja jest minimalistyczna, czytelna. Postawiliśmy na kolor granatowy, który w semantyce kolorów oznacza bezpieczeństwo i zaufanie - chcemy, aby użytkownicy naszych produktów czuli się z nimi komfortowo. Dodaliśmy popielaty kolor kamienia/betonu, obecnie modny dodatek nowoczesnych wnętrz, symbolizujący ochronę i spokój.  A dla fanów naszej kratki, która od lat była wyróżnikiem naszych opakowań zostawiliśmy jej fragment, ale również odświeżyliśmy jej wygląd nadając mu lekkości.

Źródło: Armatura Kraków S.A.

Artykuł został dodany przez firmę

Armatura Kraków S.A.

KFA Armatura to polski producent nowoczesnych rozwiązań z obszaru armatury sanitarnej i grzewczej. Od 1922 roku zapewniamy komfort użytkownikom naszych rozwiązań wciąż je udoskonalając.

Zapoznaj się z ofertą firmy


Inne publikacje firmy


Podobne artykuły